• غرفه خودساز یا غرفه چوبی
  • مدولار یا پارتیشن
  • غرفه ماکسیما
  • غرفه اسپیس فریم space frame

 

غرفه خودساز یا غرفه چوبی:

غرفه های چوبی همان طور که از نام آن مشخص است از از نئوپان و ام دی اف و حتی برخی موارد از آهن ( البته در چارچوب قانونی نمایشگاه) ساخته می شود.

به دلیل استفاده از این مواد این نوع غرفه دو مزیت دارد.

یکی اینکه می توان از طرح ها و رنگ مختلف برای ساخت غرفه استفاده کرد و غرفه را با شکلهای دلخواه طراحی نمود

غرفه مدولار یا پارتیشن:

این سازه از پایه، قید و پنل با ارتفاع عموما ۲۴۰ سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به  یکدیگر  متصل می شود، تشکیل شده است و در متراژهای مختلف قابل اجرا است. این نوع سازه فقط مناسب فضا های بسته است زیرا در برای آب و باد آسیب پذیر است در این نوع غرفه سازی چنانچه مشارکت کننده بخشی از یک نمایشگاه باشد نیازی به اینکه شخصا اقدام به ساخت کند نیست و قرارداد ساخت به طور کلی توسط ستاد برگزاری با مجری منعقد می گردد.

غرفه ماکسیما:

غرفه ماکسیما یا سازه ماکسیما نیز یکی دیگر از مدلهای ساخت و طراحی سریع غرفه می باشد سازه ماکسیما همانند غرفه های مدولار از پایه، قید و پنل ساخته می شود. با این تفاوت که ترکیب رنگی و نوع قید و پنل متفاوت است. البته نوع سازه ماکسیما شرکت های مختلف با هم متفاوت بوده و هر یک از طرح خاصی استفاده می کند. چنانچه در این سازه از پنل های رنگی و پایه با ارتفاع بالای سه متر استفاده گردد با کمی سلیقه میتوان طرح های زیبایی را اجرا نمود.

غرفه اسپیس فریم space frame :

این نوع نوع غرفه یکی از سازه های محکم است 

و مناسب نمایشگاه هایی است که نیاز به سازه با استحکام بالا دارد. سازه این غرفه ها از نوع فلزی است و در فضای باز هم قابل استفاده است این سازه فلزی با برزنت و چادر مسقف می شود و می توان به دیواره آن را با نبر و فلکسی تزئین کرد چنانچه غرفه سازی در فضای باز بوده و یا غرفه سازی مدولار به طور عموم استفاده شده باشد مشارکت کننده می تواند با ارائه درخواست غرفه خود ساز از ستاد برگزاری و طی مراحل قانونی و همچنین عقد قرارداد با یکی از شرکت های دارای گرید اقدام به برپایی غرفه خود کند.